Segmentointi ja Facebook

Ensi lukukaudella koulussa alkava Liiketalouden perusteet -kurssilla yksi aihe on segmentointi. Otin vähän varaslähtöä kurssiin, ja luinkin Wikipediasta segmentoinnista ja lopulta päädyttyäni siihen, että Facebook kerää ihmisistä lähes kaikki kohderyhmän määrittelyssä käytettävät asiat. No, Facebook ei tiedä välttämättä käyttäjän seksuaalista suuntautumista, mutta vaikka sitä ei tietäisikään, kuka tahansa voi oikeastaan louhia segmettejä käyttäen sitä tietoa, joka on profiilissa saatavilla.

Esimerkiksi yritykset, joista ihminen pitää Facebookissa, tämän kuuntelema musiikki ja lukemat kirjat huokuvat jotain tavallisesti käyttäjän persoonallisuudesta. Tavallisesti tämän kaverilistakin kerää samankaltaista porukkaa mukaan. Olenkin tässä harkinnut valmistavani ohjelman, joka louhii juuri sellaisen segmentin potentiaalisia asiakkaita esimerkiksi minun tässäkin blogissa markkinoimille tuotteille. Kannattaisiko?

About Jere Sumell

Graduated in February 2017 at the degree program of Bachleor of Business and Administration in Information Technology at Turku Univerity of Applied Sciences. At the end of the last semester I started to be a sole trader for my private projects and I'm officially taking public action in Politics through the Left Alliance in Finland. I'm the member of the Left Alliance Educational Division. I did the takedown my current business activities at the 31.5.2018 (Mostly responsive web developement orders based on CMS-solutions was the works some enterpeurers ordered from me.) I'm article writer in my Computer -related blog @ Wordpress. My first appearance at Wordpress blogs was our IT-student team blog called "The Gr8 Tigers".
This entry was posted in Facebook, Internet, Markkinointi. Bookmark the permalink.

Leave a comment